Pages

Thursday 8 December 2011

falsafah aku seorang guru

ASSALAMMUALAIKUM

Cita-cita menjadi guru sememangnya telah tersemat sejak di bangku sekolah redah lagi.
Namun pada waktu itu tak terfikir pula akan jadi  seorang guru kimia dan matematik. Semasa
berada di tingkatan empat, minat saya terarah kepada subjek kimia, ditambah pula dengan 
kehadiran cikgu kimia saya yang saya rasa sangat berstruktur pengajarannya. Disitulah 
bermulanya  bibit-bibit percintaan dalam bidang ini. 
Cewahhh......
Dalam sistem pendidikan, seseorang guru berpegang kepada falsah pendidikan kebangsaan
dan saya juga mempunyai falsafah pendidikan saya sendiri. Saya namakan ia sebagai
falsafah aku  seorang guru. Berikut adalah falsafah yang saya maksudkan.

"Falsafah Aku Seorang Guru"


Semoga falsafah ini dapat saya aplikasikan dalam kehidupan akan datang, dengan kata lain, 
semoga impian untuk menjadi seorang guru dapat direalisasikan. AMIN.

SAYONARA





0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment